Óvodapedagógusok:
Bodnár-Simkó Anna óvó néni
Spekkerné Polyák Renáta óvó néni
Dajka néni:
Matolcsi Józsefné Etelka néni
Sokat töprengtünk azon, hogy milyen név tudna bennünket, és a csoportunkba járó gyermekek életét is megfelelően jellemezni. Végül a Manócska név nyerte el a tetszésünket leginkább.
A „manócska” szó a meseiséget, annak varázslatos világát, a játékosságot fejezi ki számunkra. Szeretnénk a gyermekek mindennapjaiba a mese világát minél több tevékenyégen keresztül becsempészni. A mese szereplőivel, a kis emberekkel, fantáziafigurákkal a gyerekek könnyen tudnak azonosulni, és ezáltal játszva tanulni. A személyiégfejlődésük, és az erkölcsi nevelés fontos része a mesén keresztül való tanulás, a tanulság felfedezése. A képzeletük és a kreativitásuk is fejlődik a történetek tovább élésén keresztül. Pl.: bábozás, ábrázolás, szerepjáték, mozgás… Fontosnak tartjuk az önállóságra való nevelést, illetve a környezettudatos viselkedést is.
A mese fontossága mellett hasonló hangsúlyt fektetünk a kézműves foglalkozásokra is, melyből hetente legalább két alkalmat tartunk gyermekeinknek. A rajzolás, festés, mintázás, kézimunkázás nagyban hozzájárul ahhoz, hogy gyermekeink megfelelő kézügyességgel tudjanak helytállni majd az iskolában.
A manók apró, dolgos, játékos, kedves lények, akár csak a gyermekeink, akiket napi két nagy foglalkozás keretében fejlesztünk. Nagyon szeretünk sétálni, kirándulni, úgyhogy örömmel veszünk részt különböző munka jellegű tevékenységekben. Ezek az alkalmak fontosak abból a szempontból, hogy a gyermekek tapasztalás útján megismerjék környezetüket, és a különböző feladatokon keresztül fejlődjön a szem-kéz koordinációjuk, finommotorikus képességeik, gondolkodásuk…
Csoportunkba vegyes korosztályú gyerekek járnak. A derűs, nyugodt légkör megteremtése érdekében csoportszobánk felszerelését a tőlünk telhető módon folyamatosan fejlesztjük. A környezetünk dekorációját az aktuális időszakhoz igazítjuk, gyakran a gyerekek keze munkáját is felhasználva, ezzel téve azt még otthonosabbá a gyerkőcök számára. A játékterünk tiszta, világos illetve a gyermekek igényeihez alakított, hogy minden játéktípushoz lehetőséget biztosítsunk, mivel a játék, a szabadjáték véleményünk szerint a legfontosabb, és a gyermekek egyetlen feladata, és tevékenysége.
Összegzés képpen Vekerdy Tamástól idéznénk, mivel szavai megragadtak bennünket:
„Az óvodás gyermek legfejlesztőbb tevékenysége a játék, méghozzá -…- a szabadjáték. Majdnem ugyanilyen fontosságú a mindennapos mese. -…- Fel akarod készíteni a gyereket az iskolára? Mesélj neki!”
Vekerdy Tamás
pszichológus