Óvodapedagógusok:
Kotrányi-Nagy Ildikó Ilona óvó néni
Varga Mária óvó néni
Dajka néni:
Andrásné Ferenczi Viktória, Vica néni
„Hét a pöttye Hét a pöttye, hátát vajon ki
Katicának, számolsz, nézed, festhette?
légy türelmes, ide egyet, kettőt, Ki volt, aki
szállhat, hármat, négyet, teremtette?
ujjad hegyén megtalálod mind Ki tervezte, ki
megpihenhet, a hetet rajzolta?
szárnyat bontva s önmagadtól Ki volt, aki
röppen egyet. kérdezgeted: kiszámolta?
És amire eljutsz hétig
nézed ahogy száll az égig.
/ Nagy Bandó András- Bogár Alíz: Pöttyös katica /
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Katica csoport.
A mi kis Katicánk 26 pöttyöt hord a hátán. A cifra palotánk Katica termében, 3-7 éves korú kis emberkék cseperednek.
Érzelmi nevelésünkben fontos szerepe a szeretet, a megértés gyakorlásának, az egymáshoz való alkalmazkodás fontosságának, melyek elősegítik feladattudatuk, helytállásuk, kitartásuk, türelmük fejlesztését.
A kis apró nép mindennapjait két óvodapedagógus és egy dajka néni tervezi, szervezi. Amint hozzánk belépsz, érezheted a családias meghitt hangulatot, és láthatod, hogy a mi csoportunkban a legmeghatározóbb a szabad játék, melyhez nagyon sok eszközt biztosítunk.
A gyermekeink megtanulják a szereteten alapuló értékrendet, az egymásra való odafigyelés fontosságát.
Már a kiscsoportban is életkoronként és egyénenként, változó szükségletek biztosításával megalapozódnak a boldog és biztonságos élethez szükséges jellemvonások: a szeretet, az egymásra figyelés, a becsületesség, a bátorság, a megbízhatóság, a munkaszeretet, a segítőkészség, igény az egészséges életmódra.
Arra törekszünk, hogy a gyermekeink tudjanak és merjenek dönteni, legyenek képesek különbséget tenni a jó és a rossz között. Szociális képességük nyilvánuljon meg kapcsolataikban, alakuljon ki bennük a helyes önértékelés és értékrend. Fontosnak tartjuk az aktív részvételre épülő tevékenységek szervezését, melynek során kiteljesednek a gyermekek egyéni képességei, tulajdonságai. Változatos foglalkozások, különféle programok szervezésével elérjük, hogy óvodáskor végére igazán fejlett nagycsoportosként, felkészülten kezdjék el iskolai életüket.
A gondolkodás, tájékozottság, számolási képességek terén a cselekvéses- észleléses módszert, a felfedező tanulást alkalmazzuk, így gazdagodnak ismereteik, megismerik tárgyak, környezetünk bizonyos érzékelhető tulajdonságait, ok-okozati viszonyokat.
Csoportunkban adottak a nyugodt játék feltételei, különböző képességfejlesztő eszközök, bábok, játékok, Bee-botok, digitális eszközök, mint tablet, táncszőnyeg, laptop, melyeknek a rendszeres napi használatával, a tevékenységekbe való beépítésével hatékonyan gondolkodó és kreatív gyermekekké válnak.
Az informatika világa olyan lehetőségként nyílik meg a gyermekeink előtt, amely tágabb tudást, információt biztosít minden egyes témahét feldolgozása során.
A gyermekek szüleivel jó kapcsolatot ápolunk, segítőkészek, érdeklődőek, jó partnereink. Lehetőséget teremtünk számukra, hogy betekintsenek gyermekeik mindennapjaikba. Ilyen program:
-őszköszöntő családi délelőtt
-tökfaragó verseny
-interaktív anyák napi délelőtt
-programokban gazdag családi nap.
Csoportunkban két jógyakorlat valósul meg, mely hozzájárul a tudatos, tervszerű nevelőmunka megvalósításához, melyben a kompetencia alapú nevelés hatékonyabbá válik.
Ez a két jógyakorlat:
-ősszel a kukoricatörés
-adventi időszakban mézeskalács készítés.
Ezek a programok alkalmasak a falusi életforma, régi népszokások megismertetésére, valamint a természeti és társadalmi környezethez való pozitív viszony kialakítására.